Saturday, April 08, 2006

W.F. Hermans heeft gelijk

Gisteren op het balkon ben ik begonnen aan het boek(je) 'Nooit meer slapen' van W.F. Hermans - kadootje van Ben geloof ik. Op blz. 45 staat: 'Van Trondheim zou ik geloof ik wel kunnen houden.' Nou daar sluit ik me direkt bij aan. Wat is het hier mooi, ik geniet er nog elke dag van. Vanmorgen ben ik weer door de stad heen geslenterd, heb uiteindelijk de 3 weken Nederlandse uitkering weten te bemachtigen (een bureacratisch wondertje), en ik heb maar even flink wat foto's gemaakt ondertussen. Hier komen ze, in chronologische volgorde:


De Nidaros-kathedraal gezien vanaf Øya (dat is 'onze' buurt)

Het kanaal met de Gamle bybrua (oude stadsbrug)

De brug in kwestie, maar dan op de brug zelf.

Nedre Elvehavn - oude kraan hebben ze laten staan voor de sfeer in dit modernere stukje yuppengebied - cafeetjes, shoppen.

Stiftsgården, het koninklijk paleis, tevens het grootste houten gebouw van Scandinavie. Oja de grootste kathedraal van Scandinavie staat hier ook, 500m verderop...

Bijna weer thuis; Byåsen (stadshelling) met de laatste restjes sneeuw tussen de bontgekleurde huizen, allemaal van hout.

No comments: