Tuesday, February 06, 2007

Goudvinken

Goudvinken zijn best mooie vogels. Daar had ik eigenlijk nog nooit eerder zo over nagedacht maar vandaag zaten er een paar in de berk vlak naast ons huis te genieten van de winterzon. Er werd zelfs al enigszins geflirt door het paartje hieronder maar dat zal wel door de zon komen.



Onder het mannetje, rechtsboven het vrouwtje. En omdat ik het mannetje toch het mooiste vind komt hier nog even een flink ingezoomde versie:

Hier http://www.vogelvisie.nl/soort/goudvink.php staat nog wat meer over goudvinken - voor de die hards...

1 comment:

Anonymous said...

Hallo jongens,

Steeds heb ik julie berichtgeving uit Trondheim gelezen. Zo ben ik een beetje op de hoogte hoe het jullie daar vergaat en waar jullie wonen. Hartstikke leuk dat wij met de nieuwe technieken met jullie kunnen meeleven. Jullie berichtjes zijn heel mooi geschreven, ik vind het altijd weer leuk om het te lezen. En dan de foto's, die zijn ook heel mooi. Geniet maar lekker van de Noorse winter; in het volgende bericht lees ik wel hoe het jullie verder vergaat.
Ook jullie krijgen de hartelijke groeten van de buren uit Friesland, Annie en Frits Janssen!