Sunday, June 29, 2008

Terug naar Gråvatna



Na het weekendje vissen bij Gråvatna vorig jaar (zie http://trondheimfjord.blogspot.com/2007/09/oterfisking-in-grvatnet.html) hebben we het weekend nog eens dunnetjes over gedaan, dit keer met Frank en Jeremy. We hebben inmiddels zelf maar geinvesteerd in een 'oter' en beginnen de truc aardig onder de knie te krijgen. We visten dankzij de oter vrij snel een paar maaltjes forel bij elkaar, en ongeveer 5 forellen waren groter dan de grootste van vorig jaar.

Hoogtepunt van het weekend was misschien wel een opvallend witte rendierbok. Vorige jaar zagen we die op de weg terug een eindje van ons vandaan wegrennen, maar dit keer kwam hij (misschien was het wel dezelfde) water drinken bij het meer. Het beest leek niet echt bang dus ik sprong op de kant om dichterbij te kunnen komen. Voetje voor voetje kwam ik steeds dichterbij, tot op 10 meter afstand. Ik dacht altijd dat rendieren nogal schijterig zijn maar deze bok had daar hele andere ideen over. Hij draaide zich naar me toe, nam een aanloopje en kwam in draf mijn kant op. Dat leek me een goed moment om achter een boom te springen en hard 'Gaat heen' te roepen, om daarna weer snel de boot in te rennen. Maar onvergetelijk was het wel. Wat een prachtig beest.






No comments: