Sunday, July 02, 2006

Sonvatnet

Ola en Håvard hadden een leuk voorstel: laten we, om wat beter kennis te maken, een eindje gaan wandelen. Prima natuurlijk. De meest logische keus was volgens hun Sonvatnet, op ongeveer een uur en een kwartier rijden. Gelukkig was het inderdaad een goed idee afgezien van de afstand, het was een prachtige wandeling door een landschap vol orchideen, moeras en water. De twee cocker spaniels hadden het ook enorm naar hun zin.


Zonnedauw.



Die bloemen beginnen een beetje een terugkerend thema te worden geloof ik :-) maar ach, ze zijn ook gewoon erg mooi. Weet iemand wat voor exemplaar dit is? Gebruik de comment-knop...


Hier heb ik weinig aan toe te voegen, alleen.... dat witte? dat is sneeuw inderdaad.


De twee honden - Odin en Mili. Die hebben het minstens net zo naar hun zin gehad als wij.

3 comments:

Anonymous said...

DE onbekende plant is een orchidee, waarschijnlijk Gevlekte orchis

Anonymous said...

De onbekende plant is een orchidee, waarschijnlijk Gevlekte orchis - Marcel

Anonymous said...

Hallo jongens!
Zo te zien hebben jullie het nog erg lekker in Noorwegen! Ik ben net terug uit de woeste vlakten (en bergen en woestijnen) van Mongolié, een heel mooi en bijzonder land. Ik kan het natuurlijk niet laten om jullie even te melden dat jullie prachtige bloemetje tijdens de cocker-spaniel wandeling een orchidee is. Van het genus orchis, maar de soort kan ik je niet melden - er zijn er meer dan 10.000 volgens mij. Aan de bloem te zien lijkt hij in de categorie purperorchissen of gevlekte orchissen te vallen. Als het blad gevlekt was, is het het laatste. Volgens mij is het de hoogste tijd voor een uitgebreid plantenboek!
groetjes en geniet van de lichtrijke zomer (hier is het een beetje te warm)!
Mirjam